لیست اختراعات پيام رحماني
با توجه به اين موضوع كه افزايش دي اكسيد كربن در يك محيط بسته مي تواند اثرات سوء سلامتي براي انسان به همراه داشته باشد، جذب آن از محيط بسته مي تواند بسيار حائز اهميت باشد. هدف از اجراي اين پروژه تحقيقاتي جداسازي و جذب دي اكسيد كربن از يك محيط بسته با فناوري غشايي به منظور كاهش و حذف اثرات مضر آن مي باشد. روشهاي فراوان و متداولي براي جداسازي دي اكسيد كربن وجود دارد كه انتخاب هر يك از اين روشها با توجه به هدف نهايي و اقتصاد فرآيند صورت مي گيرد. در بين روشهاي مختلف فرآيندهاي نوين غشايي با به مزايايي از جمله تطبيق پذيري و سادگي اجرا نسبت به ساير روشها و همچنين ابعاد كوچك غشاها و انعطاف پذيري فرآيند در سالهاي اخير بيشتر مورد توجه قرار گرفته است. در اين پروژه تحقيقاتي با استفاده از فرآيندهاي نوين غشايي به نتايج قابل قبول و مورد نظر دست يافتيم. هدف اصلي اين اختراع ساخت و كاربرد دستگاه جذب دي اكسيد كربن از يك محيط ايزوله مي باشد، براي اين منظور از غشاهاي نانو كامپوزيتي هيبريد معدني-آلي استفاده شده است كه اين غشا به صورت استوانه توخالي ساخته شده است و جريان هوا به وسيله يك فن از روي سطح غشا عبور كرده و جداسازي صورت مي گيرد.
اختراع حاضر تحت عنوان \\\\\\\\\\\\\\"بهبود عملكرد سيكل كولر خودرو با استفاده از تلفيق گرماي رادياتور خودرو با سيكل اصلي\\\\\\\\\\\\\\" در زمينه تهويه و تبريد در رشته مهندسي مكانيك مي باشد. در اين اختراع با توجه به كارايي پايين سيكل تبريد فعلي خودروها كه موجب افزايش چشمگير مصرف سوخت در هنگام استفاده از كولر اتومبيل مي شود، به بهينه سازي اين سيكل با استفاده از اجزاي موجود موتور خودرو و بدون اضافه كردن تجهيزات موتوري خاصي كه هم مي تواند موجب افزايش قيمت سيستم شده و هم ممكن است خود مصرف كننده اي جديد در سيكل موتور اتومبيل شود، پرداخته مي گردد. در اين كار تنها يك مبدل حرارتي (مانند رادياتور بخاري البته از نوع مايع به مايع) به سيكل اضافه شده و با بازيابي حرارت آب رادياتور خودرو كه در سيكل موتور خودرو بايد به هدر برود و انتقال آن به مايع مبرد، موجب كاهش ظرفيت كمپرسور شده و در نتيجه در هنگام استفاده از كولر خودرو مقدار بسيار كمتري از انرژي موتور خودرو را به خود اختصاص خواهد داد.
موارد یافت شده: 2